Saturday, July 11, 2009

~DIA....AMIRA~

N3 kali ni aku nk cite pasal ank pompuan aku,Nur Adriana Amira Bt.Marwan.Actually name ni aku carry foword ms first pregnant dulu.Lame gak la aku simpan name ni,4 thn.Malas dh nk pk. Aku sbnrnyer lbh ske pggl dier ni adriana drpd amira.Sbb mira cam dh familiar sgt aku rse.Tp mak aku lak cakap"la..pggl mira la sng.ssh la mak nk sebut adriana.sat g mak pggl ana hg marah lak".At last,terpaksa la pggl mira.Xpe la,mira pun mira la.Janji dier membesar ngan sihat n jd ank yg solehah. Nk cite pasal mira ni sehari smlm pun x hbs.Dier ni very active.X ddk diam lgsg.Tdo jer la dier diam.Bab mengemas mmg dier terror(kreatif sgt).Kalah aku.Ape jer yg aku decoratekan sume dier x ske.Idea dier gak yg dier nk gune.Plak 2 bkn nk tnye pendapat org.Hentam kromo jer...Sakit gak la mate aku ni. Bkn bab ngemas jer dier ske.Msk pun dier layan gak.Tp setakat tlg aku jer la.Bab2 msk ni mmg aku x kasi can lgsg dier nk curahkan idea @ resepi.Ape yg dier leh bt cuma 'kemaskan' segala sudu2 n tupperware aku yg pd fikiran dier x brp kemas.Bl dh agak 2 boring mula la dier nk panjat tong gas plak.Ermm..dangerous..dangerous.. Dia ni klu setakat sakit sket2 xde hal la.Klu aku cubit dier,rileks jer dier sapu.Xnangis lgsg.Tp semenjak 2 menjak ni dier sensetif sket.Jatuh sket pun da nangis.Tp nk sembuhkan dier sng jer.Aku amalkan satu jampi serapah.Klu korang nk cuba pun leh gak.Mne la tau kot2 mujarab tuk ank korang.Jampi dier cam ni,tp mula2 kene bc Bismillah 3x.Pastu , korang bc ni lak"TUKU TAKA DLM RAGA,BDK NAKAL BIAQ RASA".Last sekali tiup kat tmpt yg sakit 2.Fanggg....gerenti ok.X caya try la.hik...hik... Satu lg yg aku nk story mory pasal mira ni walaupun da setaun 8 bln still xleh cakap lg.Bkn la xleh ckp lgsg.Tp dier gune bahasa dier sendiri yg sukar tuk difahami.Walaupun aku dok bahasakan diri aku ni ibu,dier dok pggl aku 'ma' jgk.Mayb 'ma' lbh sng nk sbt kot.Kecik gak la hati aku ni coz dier da bole pggl abah(smpi hati mira,cian ibu...)

No comments: