Tuesday, April 20, 2010

~suatu masa dulu..400 super clear~

aku
hahaha...ni cite lme actually.cite zaman muda remaja.skrg pun muda lg sbnrnyer.wahh...x sedar diri lak aku nih.muda wat...br 30 taun.ok2..berblk pada tajuk asal.mse ni umo aku bape erkk?x igt la.tp yg pastinyer skolah lg mse tu.rendah or menengah pun x brp igt gak.xpe itu smua x penting,yg penting cite aku nih.
adik aku
cite bermula apbl aku,kakak aku n adik aku ni pg ke rumah kakak aku kat kamunting.taman rakyat klu x silap.sbnrnyer kakak aku ni br kawen.so...kami pun pg la umah dia coz dia br pindah ke rumah tersebut.wahh...ayat skema di situ.actually kami ni jarang la kuar sampai ke taiping nih.klu kat pekan selama tu ade la setakat 2 kali sebulan.tu pun sbb ke pekan sabtu(adalah kata lain bg pasar mlm).kampung aku ni agak pedalaman gak la.besa la anak peneroka kan.kat cerok2 hutan tu la tmpt kami.dapat kuar sampai ke tepeng nun mmg bestt... aku n adik aku ni takut la jugak,tp memandangkan kakak aku yg sorang ni mmg dah biasa n slumber kami ikut la dia.lps jer blk dari umah kakak aku yg baru kawen tu kami pun meneruskan agenda tuk ke TAMAN TASIK TAIPING.haippp...jgn x tau mmg dah planning dah tau.siap bwk kamera lg habuan nk ambk gambaq kat sana nnt.al maklum la ssh tu nk dapat kuar smpi ke sini.jadinyer haruslah bergambar sbg kenangan.hehehehehe.......
sesampai jer kat tepeng tu kami kene lak berjln kaki tuk menuju ke tmn tasik taiping nih.xde la jauh sgt.lbh kurang 15 mnt cam tu.kamera dah ade.tp kodak lom ade lg.so...p beli kodak jap.mse tu kodak kan ade byk jenis.ade yg 1oo,2oo n yg paling bagus skali sudah tentu la 400 super clear.hah...yg tu la yg kami beli.400 super clear.gerenti gambar cantik n clear.harga dia klu x salah aku rm18++.padahal bknnyer ade duit sgt pun.wat gaye org kaya.actually kiteorg ni mmg ssh.mse dulu2 la.skang ni pun x sng sgt.blh la klu nk compare ngan zaman dulu.mak n ayah pun dah xde tanggungan.so..ade la rezeki dorang sket.ayah pun dah ade kereta sndr.sng dia nk bergerak.klu korang nk tau ayah n mak ni kaki jln2 cari mkn.mse xde kete dulu naik la moto pasangan romantik ni ke sana sini.berhujan berpanas.x kira siang or mlm.kesiannn.....tp skrg ni alhamdulilah la.berkat kesabaran dorang.blh la brsenang sket.back to the topic....lps dah beli filem tu kami pun mula la beraksi seperti supermodel.bergilir la kami berposing.lps aku kakak aku,lps tu adik aku,lps tu aku blk.hahahahaha....cam tu la sampai hbs smua kodak tu.smua skali 36+2 keping xtra.total smua skali 38 kpg.hurmmmm...btl2 puas berposing.penat pun ade gak.terasa smpi skrg.hahahaha...penipuan besar disitu.xkan la smpi skrg terasa lg.sengal!!!!
kakak aku
lps bersukaria berposing kami pun bergerak tuk pulang.penat kot....jln pnya jln smpi la kat stesen bas tepeng.duit sume kakak aku yg pegang.kami ni ikut jer....tetiba kakak aku bg tau yg duit kami ni cukup2 jer tuk tambang.perghhhh....silap2 x cukup.kami dah mula cuak.tp kakak aku ni wat rileks jer.mcm xde ape2 masalah.dia ni mmg slumber.slumber sgt2....so,ble bas smpi kami pun naik.mak aiii...pnyer la rmi manusia.x dapat ddk pun.berdiri jer terasak2 ngan org rmi.rimass.....tetiba makcik conductor bas dtg mintak duit.aku pun tunjuk la kakak aku.so..makcik conductor pun pg la kat dia."pg mn?".kakak aku pun bg duit smbl bg tau dia"FELDA IJOK.3 org".makcik konductor pun kira la duit tu."ehh...ni x cukup ni.meh lg sekupang".mampoih kita.mn ada duit dah.(aku ckp dlm hati ok)mmg cuak gila la tkt kena halau ngan makcik konductor tu.tp kakak aku ni wat slumber jer.nk tau dia jwp apa?"xdak duit pecah la makcik.duit seratus ada la"(pecah disini membawa maksud kecik ok.loghat utara).wahh...berani btl pompuan ni.skali dia mintak mampos la.nk cr mn?nak dijadikan cerita ada la sorang hamba allah ni yg tlg byrkan tuk kiteorg.huh...selamat.tp dari segi logiknyer mmg btl ape yg kakak aku ni bt.xkan lak makcik tu nk tkrkan rm100 tu tuk byr balance tambang yg hanya 10 sen tu.pandai kakak aku ni.ape2 pun kakak aku ni mmg giler kantang pnyer slumber.hehehehe....itu la kisah kami n kodak 400 super clear.klu kami ambik kodak yg 100 or 200 xla smpi x cukup duit.klu kami igt blk cite ni mmg kelakar gile.ehh...korang rse kelakar x?

No comments: