Wednesday, July 14, 2010

~sabtu yg rajin~

nk cite pasal xtvt on last saturday.tetibe jer rajin nk msk2.biasenyer kalo weekend aku ni malas sket nk memasak.cam biasa la mkn luar.boring gak asyik dok mkn kat umah jer.lg pun dah xde idea nk msk.kalo tnyer en.hubby ape dia nk mkn jawapnyer 'msk jer la ape2 pun,abah x kisah.janji leh mkn'.jawapan yg x membantu kan.pening...pening...tp betul la.en.hubby ni jenis yg x memilih pasal mkn.ape ade dia mkn jer.kalo batu or kayu blh mkn pun dia mkn.hehehehe.....sabtu lepas atas permintaan my sis,aku wat kari ikan talang masin+terung.actually x pernah wat lg gulai tumis darat nih.biasenyer kalo ikan masin aku masak masak lemak cili padi +nenas jer.tp disbbkan my sis ni pregnant aku usahakan jugak la.kesian...nnt meleleh lak air liur anak dia.so...rujukan utama dah tentu la mak di kg.ape lg kol la mak tnyer bahan2 yg diperlukan.ohhh....senang jer rupernyer.len kali leh la buat lg.
ini la hasilnyer.sgt2 senang.yg penting sedap cam mak masak.
ini lak putera puteri kesayanganku.sibuk jer soh snap pic dorang.
en.hubby+akim+BIL ermm...cam ni la kalo dah ramai2 kat umah.rumah aku ni ibarat weekend hse la tuk kakak n adik aku.kat umah aku la slalunyer kiteorg berkumpul.musim bola lak skang ni kan.
she's d one that requested d kari.ateh n pakteh yg rajin melayan kerenah mira n akim.
uikkk...ape lak ni?huhuhu...malunyer nk cite.actually ptg tu kiteorg nk wat karipap.so botol n termos tu digunakan tuk menggelek tepung.maklum la aku ni kan rajin sgt wat kuih.sbb tu la penggelek tepung pun x terbeli tu.so...kene la kreatif sket.gunela ape yg ade di sekelililng kite.
hahaha...ni satu lg.siap guna gelas lg tu.ish..ish..ish...
doh yg siap diuli.penat rupenyer menguli tepung nih.cam mne la org yg meniaga kuih tu.
inti.....daging +kentang.biasenyer org gune srbuk kari kan.aku try gune rempah kurma lak.tp yg kari lg sedap la.
ape yg akim wat ni.sibuk jer la
mira pun same gak mengibuk
hasil kerja tangan aku yg sangat tidak berseni.huhh!!!hasil yg sama wp mencuba beberapa kali.next time beli acuan jer.
dah siap.jom kita makan.ehhh....nk tnyer sket?ade sape2 yg pernah mkn karipap kat IKEA x?sedap giler kan.

2 comments:

azuan said...

memang rajen ekeke...

Anonymous said...

Nice dispatch and this post helped me alot in my college assignement. Gratefulness you on your information.